Program

(Güncellemeler tamamlanmıştır.)

22 OCAK 2020
12:00 - 13:00 KAYIT  
13:00 - 13:30
EŞ ZAMANLI AÇILIŞLAR - HOŞ GELDİNİZ (SALON A)
Dijital Dönüşüm: Güvenilirlik Mühendisliği
Dünyasındaki Zorluklar ve Fırsatlar
Dr. Umur YENAL / HBM Prenscia
  (SALON B)
Modern Endüstri Koşullarında Dayanım İçin Tasarım
Alanında Karşılaşılan Zorluklar
Aydın KUNTAY / BIAS
13:30 - 14:00
GÜVENİLİRLİK ÇALIŞTAYI (SALON A)
RAM Analizi Temelleri
Dr. Umur YENAL / HBM Prenscia
SUNUMLAR (SALON B)
Sönüm Oranının Titreşimsel Yorulma Analizi
Sonucuna Etkisi
Gürzap İsmail DEMİREL / TÜBİTAK SAGE
14:00 - 14:30
 
 
 
 
Traktör Ön Dingil Mesnedi Yorulma Ömrünün
Hesaplanması
Yasin KARADAŞ - Zeynep ÖZTÜRK TAŞ / Erkunt Traktör AŞ.
14:30 - 15:15
 
 
 
 
Telehandler Bomlarının Sonlu Elemanlar Yöntemiyle
Analizi, Testi Ve Yorulma Ömür Optimizasyonu
İhsan Cihan DAİ / MST
15:15 - 15:45 ARA
15:45 - 16:30
GÜVENİLİRLİK ÇALIŞTAYI (Devam) (SALON A)
RAM Analizi Temelleri
Dr. Umur YENAL / HBM Prenscia
SUNUM (SALON B)
Ticari Bir Araçta Yol Verisi Optimizasyonu ve
Bağıl Hasar Korelasyonu
Beytullah DİŞLİ / OTOKAR
16:30 - 17:15
Gerilme ve Birim Uzama Tabanlı Yorulma İnceleme Yöntemlerinin Pratik Açıdan Değerlendirmesi
Burak ERDAL / BİAS
23 OCAK 2020
09:00 - 10:30
SUNUMLAR (SALON A)
DAYANIM TEKNOLOJİ ÇALIŞTAYI (Tüm Gün - İngilizce) (SALON B)
 
MOSFET’lerin Güvenilirlik Analizi ve Hata Modları
Aybüke BİLİR / ARÇELİK
Frédéric KIHM / HBM Prenscia

Test Data Processing
  • Signal Processing for Measured Data
  • Durability Analysis From Measured Data
  • Designing A Representative and Accelerated
    Endurance Test
 
Endüksiyon Motorlarda F Sınıfı İzolasyon Sisteminin
Ömür Testleri ve Analizi
Sümeyye AYDOĞAN / WAT Motor
 
Conformal Coating Of Electronic Boards
Muhammad Talha QUARESHI / ARÇELİK
 
 
İleri Veri Analizi İle Saha Arıza Analizi ve Saha Analizi
İle Ömür Test Süresi Simülasyonu
İnci R. MİLCİ / ARÇELİK
 
10:30 - 11:00 ARA
11:00 - 12:00
SUNUMLAR (SALON A)
DAYANIM TEKNOLOJİ ÇALIŞTAYI (Devam) (SALON B)
 
Paletli Zırhlı Araçların Süspansiyon Sistemlerinin
Saha Verilerine ve HTEKA’sına Göre Güvenilirlik
Merkezli Bakım Planlaması
Mehmetcan ZEYTİN / FNSS
Big Data Analytics
  • Example Use Cases of Big Data For The Durability
    Engineer
  • Where Does The Data Come From?
    How Is It Stored?
    How To Get Access To It?
    Data Science and MachineLearning For The
    Engineer
 
Tek Adet Prototip Aracın Dayanıklılık Testi Verileri
İle Filo Yedek Parça Adetlerinin Hesaplanması ve
Öğrenilen Dersler
Aykut TOPÇUOĞLU / FNSS
 
Saha Verilerinden Elde Edilen Arızaların ReliaSoft
Programında Analiz Edilmesi ve Alt Sistem Seviyesi
Geliştirme Alanlarının Belirlenmesi
Alperen ÖZ / FNSS
12:00 - 13:00 ÖĞLE YEMEĞİ
13:00 - 14:00
SUNUMLAR (SALON A)
DAYANIM TEKNOLOJİ ÇALIŞTAYI (Devam) (SALON B)
 
Güvenilirlik Tahmin ve Saha Verilerine Dayalı
Güvenilirlik Kestirim Analizleri Farkları
Dr. Selda TAŞKIN SERKAN - Hakan TUNÇEL / Aselsan
CAE-Based Fatigue Analysis
  • Required Inputs For A Successful CAE-Based
    Fatigue Analysis
  • Fatigue Analysis Of Welds
  • Fatigue Analysis In The Frequency Domain
  • Fatigue Analysis Of Composite Materials
 
Sistem Seviyesi Yazılım Emniyeti
Süreçleri ve Yazılım Emniyeti Analizleri
Pınar AYYILDIZ / SSB
14:00 - 14:30 ARA
14:30 - 15:30
SUNUMLAR (SALON A)
DAYANIM TEKNOLOJİ ÇALIŞTAYI (Devam) (SALON B)
 
FRACAS Süreci İle Sistem Emniyeti Değerlendirmesi
(SSA) Çıktılarının Güncellenmesi ve İyileştirilmesi
Müjdat ASLAN / TEI
Test-CAE correlation
  • Virtual Strain Accelerometer
  • Virtual Strain Gage
 
Bir İnsansız Hava Aracı Motorunda Kullanılan Türbin
Giriş Sıcaklığı Sensörlerine Ait İdeal Bakım Aralığının
Güvenilirlik Merkezli Bakım Metodolojisi Kullanılarak
Belirlenmesi
Onur ARKAN / TEI
15:30 - 16:00 ARA
16:00 - 16:30
SUNUM (SALON A)
Gerçek Yaşamdan Bir Örnek Eşliğinde Ürün
Güvenliği Kavramlarının Tartışılması
Doç. Dr. Müjdat TOHUMCU / Bilkent Üniversitesi
DAYANIM TEKNOLOJİ ÇALIŞTAYI (Devam) (SALON B)

• Q&A Session
16:30 - 17:00
KAPANIŞ (SALON A)
Güvenilirlik Mühendisliğinde Optimizasyon
Prof. Dr. Serkan ERYILMAZ / Atılım Üniversitesi
 

Katılmak istediğiniz çalıştay için lütfen konferans kaydınız esnasında isim yazdırınız.

Konuşmacı ve Sunum Bilgileri

(Güncellemeler tamamlanmıştır.)

AÇILIŞ TÜRKÇE SALON - A

Açılış Konuşmacısı:
Dr. Umur YENAL

Açılış Konuşması Başlığı:
Dijital Dönüşüm: Güvenilirlik Mühendisliği Dünyasındaki Zorluklar ve Fırsatlar

Konuşma Özeti:

Farklı sektörlerden gelen organizasyonlar artık yeni, hızlı ve sıklıkla değişen dijital teknolojinin kullanımına dayanan çeşitli sorunları çözmek için Dijital Dönüşüm'ü kullanıyor. Bu nedenle, Dijital Dönüşüm, IIoT ve Endüstri 4.0 gibi kavramlar, son dönemde örgütsel iş modellerinin dönüşümünde önemli bir rol oynamaktadır. Dijital Dönüşüm, hem işletmeleri hem de hükümet, kitle iletişimi, sanat, tıp ve elbette bilim ve mühendislik gibi toplumun tüm kesimlerini etkileyen bir süreçtir. Ancak, dünyanın her yerinde aynı hızla ilerlememektedir.

Peki, Dijital Dönüşüm güvenilirlik dünyası için ne anlama geliyor? Dijital Dönüşüm, Güvenilirlik Mühendisliği alanını ve farklı endüstrilerdeki Güvenilirlik Mühendislerinin mevcut rollerini nasıl değiştiriyor? Bu girişimler tarafından sunulan yeni zorluklar mı var yoksa insanlar, araçlar ve süreçlerde daha fazla fırsat var mı? Bu konuşma tüm bu soruları ele almaya çalışacaktır. Dijital Dönüşümün uygulanması için çeşitli endüstriler için güvenilirlik programlarında size yol gösterecektir.

ÇALIŞTAY TÜRKÇE SALON - A

Çalıştay Konuşmacısı:
Dr. Umur YENAL

Dr. Umur Yenal, HBM Prenscia'da ReliaSoft'un Teknoloji Başkanı’dır. ReliaSoft'un yazılım ürünlerinin geliştirilmesinin yanı sıra Güvenilirlik ve Kalite Mühendisliği alanlarında eğitim kursları vermektedir. HBM Prenscia danışmanlık ekibinde önemli bir role sahip olup, Petrol ve Gaz, Elektrik Üretimi, Otomotiv, Yarı İletken, Savunma ve Havacılık dahil olmak üzere farklı endüstrilerde çok çeşitli projelere öncülük etmiştir. Teknik makaleler, sunumlar ve seminerler ile HBM Prenscia bültenlerine, iç ve dış sempozyumlara, zirvelere ve konferanslara sürekli olarak katkıda bulunmaktadır. Çevre Mühendisliği alanında Danimarka Teknik Üniversitesi'nden yüksek lisans derecesi Arizona Üniversitesi’nden doktora derecesin e sahiptir. HBM Prenscia'ya katılmadan önce, doktora sonrası araştırma görevlisi ve Arizona Üniversitesi'nde test yöneticisi olarak çalışmıştır. İlgi alanları arasında güvenilirlik için tasarım, ömür verileri analizi, hızlandırılmış ömür testi, güvenilirlik büyüme analizi ve sistem güvenilirliği ile sürdürülebilirlik analizi ve optimizasyonu bulunmaktadır.

Çalıştay Başlığı:
Güvenilirlik, Kullanılabilirlik ve Bakım Yapılabilirlik (RAM) Analizi Temelleri

Çalıştay Özeti:

Bir sistem birçok farklı şekilde tanımlanabilir. Tanım, geniş bir şekilde kaynağa ve alana dayanmaktadır. Güvenilirlik alanında, bir sistem genellikle kabul edilebilir performans ve güvenilirlikle, istenen fonksiyonları elde etmek için belirli bir tasarımla düzenlenmiş bileşenlerin, alt sistemlerin ve/veya montajların bir koleksiyonu olarak tanımlanır. Sistem tanımlandıktan sonra, güvenilirlik, kullanılabilirlik ve bakım yapılabilirlik gibi belirli ortak ölçütler aracılığıyla analiz edilmesi ve değerlendirilmesi gerekir.

Güvenilirlik, bir ürünün kalite yönünü ifade eder. Bir ürünün belirli bir ortamda belirli bir süre boyunca beklenen çalışmasını başarıyla gerçekleştirme olasılığını açıklar. Bakım yapılabilirlik doğrudan güvenilirlikle ilgilidir ve belirli bir zaman dilimi içerisinde ürünü veya sistemi, arızalandıktan sonra belirtilen onarım tekniklerini ve prosedürlerini kullanırken normal çalışma durumuna geri getirme olasılığını tanımlar. Son olarak, kullanılabilirlik hem güvenilirliği hem de sürdürülebilirlik kavramlarını bir araya getiren bir ölçüttür. Kullanılabilirlik, kullanım için çağrıldığında, birimin mevcut olma olasılığını – arızalı ve tamir edilmekte olmayan - olma ihtimalini sunar. Belli başlı ekipmanlara ve parçalarına bağımlı olarak çalışan endüstriler, bu varlıkların kullanılabilirliğini modelleme ve takip etme konusunda büyük bir ilgiye sahiptir. Aynı şekilde müşterileri, ürettikleri tamir edilebilir sistemleri alan üreticiler de aynı ilgiye sahipler.

Bu ölçümleri sağlam güvenilirlik mühendislik kavramları ve yöntemleri ile doğru bir şekilde hesaplamak ve varlık yönetimi için iyi yapılandırılmış bir RAM programı oluşturmak, herhangi bir kurumun finansal gücü için gereklidir. Bu çalıştayın amacı, RAM analizinin temellerini aktarmak ve RAM analizi için varlık yönetimi verilerinin kullanılmasında bakımın karşılaştığı bazı zorlukları anlamaktır. Bu çalıştay, güvenilirlik mühendisliği kavramlarının ve tamir edilebilir sistem analizi ve bakım planlaması için yöntemlerin nasıl uygulanacağını, arıza ve onarım verilerini analiz etmeyi, güvenilirlik blok şeması (RBD) ve proses akış şeması (PFD) yöntemlerini kullanarak basit ve karmaşık RAM modelleri oluşturmayı ve sistemdeki kritik bileşenleri (veya arıza modları) kritik konuları tanımlamayı hedefler, ve pratik bir örnekle çalışırken tasarım geliştirmeleri ve/veya önleyici bakım işlemleri ile sistem performansını iyileştirmenin en etkili yollarını belirler.

Çalıştayın Amaçları:

  • Güvenilirlik, kullanılabilirlik ve bakım yapılabilirlik analizinin temellerinin öğrenilmesi.
  • RAM analizi için varlık yönetimi verilerinin kullanılmasında bakımın karşılaştığı bazı zorlukların anlaşılması.
  • Tamir edilebilir sistem analizi ve bakım planlaması için güvenilirlik mühendisliği kavram ve yöntemlerinin nasıl uygulanacağının öğrenilmesi.
  • Arıza ve tamir verilerinin nasıl analiz edileceğinin öğrenilmesi.
  • Güvenilirlik blok şeması (RBD) ve proses akış şeması (PFD) yaklaşımlarını kullanarak basit ve karmaşık RAM modellerin oluşturulması.
  • Kritik bileşenlerin (veya arıza modlarının) tanımlanması ve tasarım geliştirmeleri ve / veya önleyici bakım işlemleri ile sistem performansını iyileştirmenin en etkili yollarının belirlenmesi.
  • Pratik bir örnekle çalışılması.

SUNUM TÜRKÇE SALON-B

Konuşmacı:
Aydın KUNTAY / BIAS

Aydın Kuntay lisansını 1992 yılında ODTÜ Makina’dan almış, 1994 yılında aynı bölümde yüksek lisansını tamamlamıştır. Lisans mezuniyeti sonrası TÜBİTAK-SAGE’de 4 yıl yapısal mekanik bölümünde çalışmıştır. Sanayiye mühendislik hizmetleri vermek amacıyla 1997 yılında BİAS Mühendislik’i kurmuştur. Deneysel ve sayısal mukavemet analizleri konularında çalışmıştır. BİAS Mühendislik’in Genel Müdürlüğünü yapmaktadır.

Sunum Başlığı:
Modern Endüstri Koşullarında Dayanım İçin Tasarım Alanında Karşılaşılan Zorluklar

Çalıştay Özeti:

Dayanım problemlerinin çok büyük bir kısmı yorulma kaynaklıdır. Günümüzde yorulma hesapları 1850’lerde Wohler’le başlayan sayısız deneysel ve teorik çalışmalara dayanmaktadır. Klasik metal malzemelerin yorulma ömrü testlerinden elde edilmiş malzeme kütüphaneleri ve bu verilere oturtulmuş temeli 1950’lere dayanan hesaplama yöntemleri ile tasarım yapabiliyoruz. Yüzey işlemleri, ısıl işlemler, yüklerin formu ve malzemedeki ön gerilme gibi bir çok etkenin ömrü nasıl etkilediği çalışılmış ve tasarımda kullanılabilmesi için basit formüllere dönüştürülmüştür.

Günümüzde katmanlı imalat teknolojileri, üçüncü nesil çelik malzemeler, kompozit malzemeler ve yeni birleştirme yöntemleri gibi yeni malzeme ve yöntemlerin kullanımı sürekli artmaktadır. Bu yeni malzemelerin tasarım açısından önemli olan yetmezlik veya yorulma dayanımı gibi mekanik özellikleri ise henüz yeterince test edilmemiştir. Bu teknolojilere ait malzeme test yöntemlerinin standartlaştırılması dahi henüz çalışılmaktadır. Bunun yanında geleneksel hesap yöntemleri, örneğin yorulma ömrü konusunda, yeni teknolojilere cevap verememektedir. Tüm bu eksiklikler günümüzde yeni teknolojilerin kullanımını tasarım açısından zorlaştırmakta ve ürünlerin güvenilirliğinde riskler oluşturmaktadır.

SUNUM TÜRKÇE SALON-B

Konuşmacı:
Gürzap İsmail DEMİREL / TÜBİTAK SAGE

2014 yılı Havacılık ve Uzay Mühendisliği-ODTÜ'den mezun olmuştur. Yüksek lisansını titreşimsel yorulma üzerine yine Havacılık ve Uzay Mühendisliği - ODTÜ'de yapmıştır. 2014 yılından beri SAGE - TÜBİTAK'ta yapısal analiz ve test mühendisi olarak çalışmaktadır.

Sunum Başlığı:
Sönüm Oranının Titreşimsel Yorulma Analizi Sonucuna Etkisi

Sunum Özeti:

Günümüzde yorulma analizleri zaman ve frekans olmak üzere 2 farklı düzlemde yapılabilmektedir. Frekans düzlemindeki yorulma analizleri titreşimsel yorulma analizleri olarak da geçmektedir. Frekans düzleminde yorulma analizleri yapılırken doğal frekanslar ve bu doğal frekanslardaki sönüm oranları büyük önem kazanmaktadır. Sönüm oranlarının değerleri analiz sonuçlarını çok etkilemektedir. Bu sunumda bahsi geçen etkinin nedenleri anlatılmaya çalışılacaktır.

Katkı Sağlayanlar: Prof. Dr. Altan KAYRAN / Havacılık ve Uzay Mühendisliği-ODTÜ

SUNUM TÜRKÇE SALON-B

Konuşmacı:
Yasin KARADAŞ / Erkunt Traktör A.Ş.

2014 Yılında Gazi Üniversitesi Makine Mühendisliği bölümünden mezun oldu. Mezuniyet sonrasın da Atabey Beton Makinaları Firmasında Mekanik Tasarım ve Analiz Mühendisi olarak çalıştı, sonrasında Erkunt Traktör bünyesine katılarak, ARGE merkezinde Test ve Analiz Mühendisi olarak göreve başladı. 2 yıllık çalışma süresince yoğunlukla yapısal dayanım analizleri (ROPS dayanım kontrolleri, Şase dayanım kontrolleri vb.), yorulma analizleri üzerinde çalışmaktadır. Öğrenim hayatına Ankara Üniversitesi Tarım Makinaları Bölümünde Yüksek Lisans Öğrencisi olarak devam etmektedir.

Zeynep ÖZTÜRK TAŞ / Erkunt Traktör A.Ş. : 2009 yılında Atılım Üniversitesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği bölümünden mezun oldu. Mezuniyet sonrasında sırasıyla ODTÜ Metalurji ve Malzeme Mühendisliği bölümü ve İMTEK firmasında proje mühendisi olarak çalıştı. Sonrasında Atılım Üniversitesi Metal Şekillendirme Mükemmeliyet Merkezi’nde Araştırma Mühendisi olarak görev aldı. 2 yıldır Erkunt Traktör ArGe merkezinde hasar analizi , malzeme testleri, yorulma analizi ve TÜBİTAK projeleri konularında çalışmalar yürütmektedir. Halen ODTÜ Metalurji ve Malzeme Mühendisliği bölümünde doktora öğrenimine devam etmektedir.

Sunum Başlığı:
Traktör Ön Dingil Mesnedi Yorulma Ömrünün Hesaplanması

Sunum Özeti:

Bu çalışmada, Ön PTO grubu bağlanan traktörler için ön dingil mesnedinin dayanım kontrolü ve yorulma ömrünün belirlenmesi hedeflenmiştir. Traktörün şase grubu modellenmiştir. Traktörün maruz kalacağı yükleri belirlemek için traktöre ivme ölçer bağlanarak farklı ekipmanlar ile tarla ve yol testleri yapılmıştır.

Yapılan testler sonucunda sisteme etkiyen maksimum ivme bulunmuş ve analiz modeli belirlenen ivme için statik olarak çözdürülmüştür. Statik çözüm sonucunda, gerilme ve gerinim değerleri okunarak kritik bölgeler belirlenmiş ve ilgili bölgelere gerinim ölçerler ve ivme ölçerler yerleştirilmiştir. Eş zamanlı toplanan test verileri ile Ncode yazılımı yardımı ile yorulma ömrü hesaplanmıştır.

Katkı Sağlayanlar: Zeynep Öztürk Taş, Berkay Salihoğlu.

SUNUM TÜRKÇE SALON-B

Konuşmacı:
İhsan Cihan DAİ / MST

İhsan Cihan Dai, 2007 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Makine mühendisliğinden mezun olmuştur. İş hayatına, okulu tamamlamadan önce General Motors Türkiye firmasında lojistik ve satış pazarlama departmanında stajyer konumunda başlamıştır ve yaklaşık bir sene part-time çalışmıştır. Ardından o zaman ki ismi Sanko Makine, şu andaki ismi MST İş ve Tarım Makinaları firmasında Mühendislik departmanında 1 sene çalışmıştır. Sonrasında askerlik görevinin tamamlanması ve Amerika Birleşik Devletleri’nde 6 aylık İngilizce Eğitiminin ardından tekrar MST firmasında çalışmaya başlamış olup, üretim departmanında 2 sene görev almıştır. Daha sonra ARGE departmanına geçiş yapıp , 2012 senesinden bu yana Sonlu Elemanlar Analizi konusunda çalışmalar yapmaktadır ve yorulma analizi konunda da bilgi birikimini arttırmıştır. Halen Analiz Ekip Lideri olarak görevini sürdürmektedir, aynı zamanda 2018 yılından beri Test Departmanı’nın da sorumluluğunu üstlenmektedir. 2016 senesinde yine sonlu elemanlar konusunda Gaziantep Üniversitesi’nden Yüksek Lisansını tamamlamıştır. 2018 yılında Gaziantep Üniversitesi’nde Doktora’ya başlamış olup halen devam etmektedir.

Sunum Başlığı:
Telehandler Bomlarının Sonlu Elemanlar Yöntemiyle Analizi, Testi Ve Yorulma Ömür Optimizasyonu

Sunum Özeti:

Telehandler, dünyada tarım ve sanayide yaygın olarak olarak kullanılmakta olan, ülkemizde de kullanımı hızla artan verimliliği yüksek bir iş makinasıdır. Diğer bir ismiyle teleskopik forklift olarak da anılan telehandler, iç içe geçen boom kısmının hareketiyle taşıma, kaldırma, transfer ve istifleme işlerinde kullanılmaktadır. Ağır yükler altında çalışmakta olan bu makinada, bom kısmında zamanla yorulmadan ve tasarımdan kaynaklanan çatlaklar oluşabilmektedir. Bu projede tasarım ve prototip aşamasında bom kısmında, maksimum yükler altında yüksek gerilmelerin oluştuğu bölgelerin tespit edilmesi, Sonlu Elemanlar Yöntemiyle statik ve yorulma analizleri yapılarak bom bölgesinde ilerde muhtemel çatlak başlangıcının önüne geçilmesi ve optimum tasarımın sağlanması, çalışma ömrünün uzatılması ve güvenilir bir yapıya kavuşturulması amaçlanmaktadır.

Ayrıca mevcut üründeki bomların Eurocode-3 standardına göre, NCODE yorulma analizi programı kullanılarak yorulma ömürleri hesaplanacak ve tasarım değişikliğine gidilecektir. Yeni tasarlanacak olan ürün gamında hem sanal ortamda hem de gerçek testlerle yorulma analizleri yapılacak ve sanal ortamda elde edilecek olan sonuçlar gerçek testlerle karşılaştırılacaktır. Yapılacak olan iyileştirilmiş yeni tasarımla mevcut ürünlerin ömür optimizasyonları gerçekleştirilip yeni ürün gamı devreye alınacaktır.

SUNUM TÜRKÇE SALON-B

Konuşmacı:
Beytullah DİŞLİ / OTOKAR

Beytullah Dişli , Uludağ Üniversitesi, Makine Mühendisliği Bölümü’nden mezun olmuştur ve halen yüksek lisans eğitimine devam etmektedir. Otokar’da Test ve Simülasyon Mühendisi görevini yürütmektedir. Ağırlıklı olarak askeri ve ticari araçların alt sistem ve sistem bazında yapısal dayanım testleri ve NVH alanındaki çalışmalarda yer almaktadır.

Sunum Başlığı:
Ticari Bir Araçta Yol Verisi Optimizasyonu ve Bağıl Hasar Korelasyonu

Sunum Özeti:

Aracın müşteri profilini yansıtan bölgelerden yol verisi toplanması (aks ivmesi, aks hareketi (deplasman), gerinim) ve dayanım testlerini hızlandırmak amacıyla belirlenmiş özel test parkurlarından, bozuk yollardan ve arazi parkurlarından yol verisi toplanması. Toplanan verilerin karşılaştırılmalı olarak hasar analizlerinin (Pseudo Damage - Rainflow Counting Method) yapılması, frekans içeriklerinin (Power Spectral Density) incelenmesi. Yapıln çalışmalar sonucunda; müşteri profili ile dayanım testi parkurları arasında korelasyon oluşturulması. Ticari bir araçta market ömrüne karşılık gelecek şekilde kırıcı yol profillerinden toplanan datalar ile simülatör sisteminde hızlandırılmış ömür testinin icra edilmesi anlatılmaktadır.

Katkı Sağlayanlar: Murat TALAY, İzzet ÇOKAL

SUNUM TÜRKÇE SALON-B

Konuşmacı:
Burak ERDAL / BIAS

Burak ERDAL, Yıldız Teknik Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümünden mezun olmuştur. Ardından İstanbul Teknik Üniversitesi Makine Dinamiği, Titreşim ve Akustiği Yüksek Lisans programını tamamlamıştır. 2008 yılında beri Bias Mühendislik firmasında, deneysel ve hesaplamalı yorulma çalışmaları, titreşim ve akustik alanında ürün geliştirme projelerinde bulunmuştur ve yönetmiştir.

Sunum Başlığı:
Gerilme ve Birim Uzama Tabanlı Yorulma İnceleme Yöntemlerinin Pratik Açıdan Değerlendirmesi

Sunum Özeti:

Yorulma incelemelerinde sıklıkla kullanılan gerilme – tekrar (S-N) ve gerinim – tekrar (E-N) yöntemleri teorik açıdan birçok uygulamada kullanılabilir görünmesi karşın, sektör uygulamalarında bazı zorluklar görülmektedir. Sunum kapsamında bu yöntemlerin pratik açından değerlendirilmesi yapılarak, yöntemlerin kıyaslaması sunulacaktır.

ÇALIŞTAY İNGİLİZCE SALON-B

Çalıştay Konuşmacısı:
Frédéric KIHM

Frédéric Kihm, HBM Prenscia'da, GlyphWorks, VibeSys ve nCodeDS'yi içeren sinyal işleme ile ilgili yazılım ürünlerinden sorumlu Ürün Yöneticisidir. Frédéric daha önce HBM Prenscia'da Mühendislik Danışmanı olarak çalışmış; otomotiv, havacılık ve savunma sanayinde sinyal işleme, yorulma / dayanıklılık ve titreşim analizleriyle ilgilenmiştir. Frédéric, Fransa'daki IFMA Üniversitesi'nden Makine Mühendisliği yüksek lisansına ve Southampton, İngiltere'deki Ses ve Titreşim Araştırma Enstitüsü'nden (ISVR) doktora derecesine sahiptir.

Çalıştay Başlığı:
Dayanım Teknoloji Çalıştayı

Çalıştay Özeti:

23 Ocak’ta tüm gün sürecek dayanım teknolojisi çalıştayı, Prenscia'da "Analitik ve Sinyal İşleme Yazılımı Ürün Yöneticisi" olan Fred Kihm tarafından yönetilecektir. Bir dayanım mühendisinin ilgisini çekebilecek farklı konular ele alınacaktır. Güne, sensör veri işleme, yorulma analizi, hızlandırılmış ve gerçekçi bir test için sentetik yüklerin yaratılması dahil test ve ölçüm uygulamaları ile başlanacaktır. Kullanım izleme gibi daha kapsamlı uygulamalar için, makine öğrenmesi algoritmalarının kullanımıyla ilgili bir tartışma da dahil olmak üzere, Büyük Veri analitiklerinin kullanımı da ele alınacaktır. Öğleden sonra, frekans-alan analizi, kaynakların ve kompozit malzemelerin yorulmasına daha fazla dikkat ederek CAE'nin yorulma ömrünün simülasyonuna daha fazla odaklanılacaktır. Çalıştay test-CAE korelasyonu sayesinde iki alanda en iyinin nasıl elde edeileceğine dair bir tartışma ile sona erecektir. Çeşitli soru ve cevap oturumları için zaman sağlanacaktır.

SUNUM TÜRKÇE SALON - A

Konuşmacı:
Rahmet Aybüke BİLİR / Kıdemli Uzman Mühendis / ARÇELİK A.Ş.

Rahmet Aybüke Bilir, 1988’de Ankara/Çankaya’da doğdu. 2013 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi’nden Elektrik Mühendisliği ve çift anadal Makine Mühendisliğinden mezun oldu. 2011-2013 yıllarında Yıldız Teknik Üniversitesinde öğrenci asistanı olarak görev aldı. Lisans mezuniyetinden hemen sonra Arçelik Elektronik İşletmesinde Reliability Mühendisi olarak görev almaya başladı. 2019 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Elektrik Mühendisliği Elektrik Makineri ve Güç Elektroniği bölümünde yüksek lisans derecesini tamamladı. Arçelik’te Kıdemli Uzman Mühendis olarak reliability, packaging(transportation) konularında çalışmaya devam etmektedir.

Sunum Başlığı:
MOSFET’lerin Güvenilirlik Analizi ve Hata Modları

Sunum Özeti:

MOSFET; Metal Oksit Yarıiletkenli Alan Etkili Transistör üç terminalli elektronik anahtardır. ON durumunda akım geçiren ve OFF durumunda yalıtıma giderek akımı kesen devrelerde anahtar olarak kullanılan bir yarı iletkendir. Tasarımcıların kart tasarlarken aynı teknik özelliğe sahip fakat farklı fiyatlara sahip MOSFET’lerden hangisinin daha güvenilir olacağı konusunda bir karar mekanizması bulunmamaktadır. Genelde daha önce kullandıkları marka ve fiyatına göre karar vermektedirler. Bu çalışma ile aynı teknik parametrelere sahip MOSFET’lerin güvenilirlik testleri ile performansı karşılaştırılıp hata mekanizmaları ve modları hakkında da bilgi sahibi olmak hedeflenmiştir. Bu çalışmada aynı teknik özelliklere 600V 10A sahip farklı MOSFET firmaları ele alınmıştır. Literatür araştırması ile hızlı yaşlandırma test metodu geliştirilmiş olup MOSFET parametrelerinin değişimleri Reliasoft ile incelenmiştir. Bu değişimlerle birlikte MOSFET’lerin iç yapıları incelenerek hata modlarına ışık tutulması hedeflenmiştir.

SUNUM TÜRKÇE SALON - A

Konuşmacı:
Sümeyye AYDOĞAN / Safety & Reliability Mühendisi / WAT Motor Sanayi ve Ticaret A.Ş.

Sümeyye AYDOĞAN Yıldız Teknik Üniversitesi, Elektrik Mühendisliği Bölümü’nden mezun olmuştur. Özyeğin Üniversitesi’nde Proje & Laboratuvar Mühendisi; Panasonic Eco Solutions’ta Elektronik Laboratuvarı Mühendisi, BSH Ev Aletleri’nde Pazara Giriş Teknik Sorumlusu olarak görev yapmış; halen WAT Motor Sanayi ve Ticaret A.Ş.’de Safety & Reliability Mühendisi (R&D) görevini yürütmektedir. 6 Sigma Yeşil Kuşak eğitime sahip olup Arçelik bünyesinde Arçelik Reliability Champions arasında yer almaktadır.

Sunum Başlığı:
Endüksiyon Motorlarda F Sınıfı İzolasyon Sisteminin Ömür Testleri ve Analizi

Sunum Özeti:

Üç fazlı sincap kafesli asenkron motorları, çalışma karakteristiği, güvenilir ve ekonomik olması sebebiyle endüstride yaygın şekilde kullanılırlar. Asenkron motor sargısının kullanım ömrü, öncelikle sargının izin verilen sıcaklık artışına bağlı olarak çalışma sıcaklığına bağlıdır. İzolasyon malzemeleri bir veya daha fazla kısa devreye neden olacak şekilde zamanla yaşlanır ve sonunda izolasyon özelliklerini kaybeder. Tipik bir motor çalışma ortamında, yalıtım malzemesi zamanla kaçınılmaz olarak yıpranır. Bu sebeple izolasyon ömrü ve sıcaklık arasındaki ilişki uzun yıllardır incelenmiştir. İzolasyon ömrünü etkileyen diğer faktörler ise mekanik zorlama ve nem olarak sayılabilir. Nemin katı izolasyon malzemeleri ile emilmesi, dielektrik kaybını arttırır ve yalıtım direncini azaltır. Bu çalışmanın F sınıfı izolasyon ömrünün analiz edilmesine ve dayanıklı bir tasarım için girdi oluşturması amaçlanmıştır.

Katkı Sağlayanlar: Volkan KURT, Barış Tuğrul ERTUĞRUL

SUNUM TÜRKÇE SALON - A

Konuşmacı:
Muhammad Talha QUARESHI / Project Executive / ARÇELİK A.Ş.

  • KeepTruckin: Technical Support Specialist/IFTA specialist
  • Cansiz, A., Faydaci, C., Qureshi, M.T. et al. Integration of a SMES–Battery-Based Hybrid Energy Storage Systeminto Micro-grids. J Supercond Nov Magn (2017). Springer US. https://doi.org/10.1007/s10948-017-4338-4
    5th International Conference on Superconductivity and Magnetism
  • FINAL YEAR PROJECT: Optimization of force between a superconductor and permanent magnets for Mag-Lev applications

Sunum Başlığı:
Conformal Coating Of Electronic Boards

Sunum Özeti:

Companies have been searching and crafting out ways to make their electronic boards robust which are able to withstand external environmental factors. Multiple coating techniques have surfaced focusing on variables pertaining to the protection of boards. Every coating has their advantages and disadvantages. Consequently, the users have to opt according to their needs, and the trade-off is usage and requirement dependent.

Silicon coating has emerged as an excellent contender in the conformal coating world, and the aim of this presentation is to determine how and to what extent does silicon conformal coating add to the reliability of the electronic boards under harsh environments such as moisture and high tempertature. IPC has standardised tests related to coating, however, the examination will utilise a Forced Failure Test(FFT).

Katkı Sağlayanlar: Erdem ÇETİNTÜRK, Kağan ÖZERK

SUNUM TÜRKÇE SALON - A

Konuşmacı:
İnci R. MİLCİ / ARGE Elektronik&Kontrol Tasarım Kıdemli Uzman / ARÇELİK A.Ş.

İnci R. MİLCİ , İstanbul Teknik Üniversitesi, Elektrik – Elektronik Haberleşme Mühendisliği Bölümü’nden mezun olmuştur. Arçelik Buzdolabı İşletmesi A.Ş.’de Kalite Güvence Kıdemli Uzman (R&D) olarak çalışmış ve halen Elektronik&Kontrol Tasarım Kıdemli Uzman (R&D) görevini yürütmektedir. 6 Sigma Karakuşak olup Arçelik bünyesinde Arçelik Reliability Champions arasında yer almaktadır.

Sunum Başlığı:
İleri Veri Analizi İle Saha Arıza Analizi ve Saha Analizi İle Ömür Test Süresi Simülasyonu

Sunum Özeti:

İleri veri analizi araçları kullanılarak, yazılan bir arayüz programı ile sahada problemli noktaların tespit edilerek, bu problemlerin çözülmesinin sağlanarak ürün güvenilirlik seviyesinin yükseltilmesi; saha verisi ile ömür testlerinin ilişkilendirilerek, yeni ürün projelerinde olası sahada şikayet yaratacak noktaların bulunması ve tasarım aşamasında bu problemlerin çözülmesi, sahaya problemsiz ürün çıkarılması konusundaki çalışmalar aktarılacaktır.

Katkı Sağlayanlar: Eren CORGA, Nuri ÖZBEY

SUNUM TÜRKÇE SALON - A

Konuşmacı:
Mehmetcan ZEYTİN / Tasarım Mühendisi / FNSS SAVUNMA SİSTEMLERİ A.Ş.

Mehmetcan ZEYTİN 2015 yılında TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Makine Mühendisliğinden üstün başarı bursu ile birlikte mezun olduktan sonra 3 yıl boyunca FNSS Savunma Sistemleri A.Ş. AR & GE altında Entegre Lojistik Destek (ELD) Müdürlüğünde bakım yapılabilirlik bölümünde çalışmıştır. Bölümdeki çalışmaları arasında 3 farklı projede birçok farklı aracın tüm sistemlerinin tasarımında rol almak, yerleşimden kaynaklı tasarım iyileştirmelerinde bulunmak, periyodik bakımlara karar vermek, araç yağlama çizelgelerini oluşturmak, bakım kitaplarını hazırlamak yer almaktadır. Sonrasında 1 yılı aşkın süredir ELD müdürlüğü altında güvenilirlik bölümünde çalışmalarına devam etmektedir. Güvenilirlik bölümünde çalışmaları arasında HTEKA hazırlamak, risk analizi yapmak, arıza kök neden analizi yapmak, saha verilerini incelemek, sözleşme yedeklerini belirlemek, yerleşimden kaynaklı güvenilirlik etkisini düşüren ekipmanları belirlemek, güvenilirliğin iyileştirilmesi için tasarım değişikliklerini tetiklemek güvenilirlik merkezli bakım uygulamasını geliştirmek, güvenilirlik çalışmalarının iyileştirilmesi için çeşitli geliştirmeler ve araştırmalar yapmak yer almaktadır.

Sunum Başlığı:
Paletli Zırhlı AraçlarınSüspansiyon Sistemlerinin Saha Vverilerine ve HTEKA’sına Göre Güvenilirlik Merkezli Bakım Planlaması

Sunum Özeti:

Güvenilirlik Merkezli Bakım 1970’li yılların başından itibaren havacılık sektöründe önemli hale gelmeye başlamıştır. Stan Nowlan ve Howard Heap tarafından 1978 yılında Amerikan Hava Kuvvetleri için hazırlanan güvenilirlik merkezli bakım raporu ile birlikte bu alandaki çalışmalar yoğunlaşmıştır. Bu sunum ile havacılık sektöründe yaygın olarak kullanılan Güvenilirlik Merkezli Bakım uygulamasının zırhlı kara araçları süspansiyon sistemi üzerinde bir örneğinin geliştirilmesi üzerinde durulmaktadır. Güvenilirlik Merkezli Bakım uygulaması geliştirilirken saha arıza verileri ve süspansiyon sistemi HTEKA sonuçları kullanılmıştır. Güvenilirlik merkezli bakım uygulaması ile birlikte süspansiyon sisteminin şu özelliklerinde iyileşme beklenmektedir: i) Güvenilirlik ve Hazır Bulunuşluk, ii) Ürün Emniyeti, iii) Ürün Kalitesi, iv) Ürün Ömrü, v) Ömür Devri Maliyeti.

Güvenilirlik merkezli bakım havacılık sektöründe yaygın olarak kullanılmasına karşın, savunma sanayii kara sektöründe henüz geniş yer bulamamıştır ve uygulamaları kısıtlıdır. Güvenilirlik merkezli bakım uygulamasının zırhlı kara araçlarında geliştirilmesi durumunda belirtilen faktörlerde iyileşmeler beklenmektedir. Konuşmacının güvenilirlik merkezli bakım uygulamasını zırhlı kara araçları üzerinde geliştirmek için sunduğu yöntemleri, geliştirirken karşılaştığı dar boğazları ve dar boğazlar karşısında uyguladığı çözüm yöntemleri ve bu konuda uyguladığı yoğun çalışmaları, kendisini zırhlı kara araçlarında güvenilirlik çalışmalarının iyileştirilmesi konusunda görüş bildirmek için doğru bir aday olarak sunmaktadır.

Katkı Sağlayanlar: Prof. Dr. Erdem ACAR / TOBB ETÜ Makine Mühendisliği Bölümü

SUNUM TÜRKÇE SALON - A

Konuşmacı:
Aykut TOPÇUOĞLU / Tasarım Mühendisi / FNSS SAVUNMA SİSTEMLERİ A.Ş.

Doğduğu kent olan Ordu’da, ilkokul ve lise eğitimini tamamlamıştır. Lisans derecesini ODTÜ Makine Mühendisliği’nden (2014), yüksek lisans derecesini ise Bahçeşehir Üniversitesi İşletme (2019) dalında almıştır. Çalışma hayatına Türk Traktör’de (2014-2018) başlayan Aykut TOPÇUOĞLU, bu şirkette Mevcut Ürün Mühendisi ve Test Mühendisi olarak görev yapmıştır. Bu süre zarfında satış sonrası arıza verilerin analiz edilerek tasarım değişikliği yapılması, aracın ve hidrolik ve güç aktarma komponentlerinin dayanıklılık testlerinin yapılması konularında çalışmıştır. Sonrasında FNSS’te çalışmaya başlamış ve yaklaşık 2 yıldır FNSS ArGe Güvenilirlik bölümünde görev almaktadır. Güvenilirlik bölümündeki çalışmaları arasında araç alt sistemleri için FMECA hazırlamak, güvenilirlik tahmini ve bloğu ile yedek parça belirlemek, satış sonrası ve dayanıklılık testi verilerini analiz ederek MTBF, yedek parça gibi verileri oluşturmak ve Tasarım, Bakım Yapılabilirlik, Emniyet ve Test bölümlerine girdi vermek konuları yer almaktadır.

Sunum Başlığı:
Tek Adet Prototip Aracın Dayanıklılık Testi Verileri İle Filo Yedek Parça Adetlerinin Hesaplanması ve Öğrenilen Dersler

Sunum Özeti:

Satış sonrası hizmetlerinde müşteri memnuniyeti, araç hazır bulunuşluluğu ve bakım/tamir maliyetleri, her şirketin değer verdiği ve vermesi gereken bir konudur. Bu nedenle yedek parçaların ve miktarlarının doğru bir şekilde belirlenmesi şirketler açısından önem arz etmektedir. Özellikle, örneklem sayısı ve test verisi az olan Savunma Sanayi şirketlerinde, var olan veriler yedek hesabı için en etkin şekilde kullanılmalıdır. Bu sunumda bir adet Paletli Zırhlı prototip aracın dayanıklılık testi verilerini incelenmekte, bu verilerin hangi güvenilirlik dağılımıyla analiz edildiği tarif edilmekte ve analiz sonucuna göre filodaki tüm araçlar için ihtiyaç duyulacak yedek parça ve miktarları hesaplanmaktadır. Aynı zamanda test verilerinin yeterli olmadığı durumlarda yapılan varsayımlar açıklanarak öğrenilen dersler paylaşılmaktadır.

SUNUM TÜRKÇE SALON - A

Konuşmacı:
Alperen ÖZ / Tasarım Lideri / FNSS SAVUNMA SİSTEMLERİ A.Ş.

Alperen ÖZ, 2011 yılında Atılım Üniversitesi Mekatronik Mühendisliği ve çift anadal programı kapsamında Endüstri Mühendisliği bölümünden mezun olmuştur. Mezuniyeti sonrasında Politecnico Di Milano üniversitesinde Management Engineering bölümünde yüksek lisans çalışmasına başlamıştır. Yüksek lisansa başladığı yılın ikinci yarısında ROKETSAN’da Sistem Mühendisliği ünvanı ile çalışmaya başlamıştır. Sistem Mühendisliği kapsamında; Füze – Roket Atacı Sistemlere ait Sistem Mühendisliği faaliyetini yürütmüştür. Roketsan’da çalıştığı süre zarfında yüksek lisans çalışmasını tamamlamıştır. 2015 yılında FNSS’te Ürün Emniyet Mühendisi olarak göreve başlamış ve MIL-STD-882 kapsamında Emniyet Mühendisliği faaliyetlerini yürütmüştür. 2019 Mart ayından itibaren Güvenilirlik Mühendisliği bölümünde Lider Güvenilirlik Mühendisi olarak görev almaktadır. FNSS bünyesinde üretilen araçlara ait Güvenilirlik Mühendisliği faaliyetlerini Entegre Lojistik Destek müdürlüğü altında idame ettirmektedir. Alperen ÖZ, fonksiyonel tehlike değerlendirmesi, sistem emniyet değerlendirmesi, hata türü etkileri analizi, güvenilirlik tahmini ve güvenilirlik modellemesi konularında çalışmalarını yürütmektedir.

Sunum Başlığı:
Saha Verilerinden Elde Edilen Arızaların ReliaSoft Programında Analiz Edilmesi ve Alt Sistem Seviyesi Geliştirme Alanlarının Belirlenmesi

Sunum Özeti:

Firmalar ürünleri ile ilgili en doğru bilgileri, kullanıcı tarafından gelen geribildirimler ve karşılarına çıkan arızalar ile öğrenmektedirler. Çoğu zaman sahadan gelen bu veriler çok karmaşık ve çözülmesi çok zor bir hal almaktadır. FNSS olarak teslim etmiş olduğumuz bir projeden gelen arızaları nasıl topladığımızı ve toplamış olduğumuz verileri filo içerisinde yer alan diğer araçlarımızı da değerlendirerek nasıl ReliaSoft programı içerisinde değerlendirdiğimizi göstereceğiz. ReliaSoft programı içerisine atılan verilerin alt sistem seviyesi güvenilirlik hesaplarında nasıl kullanılacağını ve geliştirilmesi gereken alt sistemlerin nasıl belirleneceği anlatılacaktır.

Katkı Sağlayanlar: Nihan TUNAR / Tasarım Mühendisi / FNSS SAVUNMA SİSTEMLERİ A.Ş.

SUNUM TÜRKÇE SALON - A

Konuşmacı:
Dr. Selda TAŞKIN SERKAN / Dr. Mühendis / ASELSAN A.Ş.

Dr. Selda TAŞKIN SERKAN, doktora unvanını Auburn University, Alabama, USA, “Sistem ve Endüstri Mühendisliği Bölümü”nden Ağustos 2008’de almıştır. Mezuniyet sonrasında, ASELSAN’da çalışmaya başlamıştır. Özel Mühendislik konularındaki çalışmalarını, ağırlıklı olarak radar, uydu ve füze sistemleri kapsamında yürütmektedir. Dr. Selda TAŞKIN SERKAN’ nın uygulamalı güvenilirlik modellemesi ve güvenilir sistem tasarımı konusunda doktora seviyesinde teorik bilgisi bulunmaktadır. Dr. Selda TAŞKIN SERKAN farklı radar sistemlerinde güvenilirlik tasarım model ve yaklaşımları konusunda çalışmalarını sürdürmektedir.

Sunum Başlığı:
Güvenilirlik Tahmin ve Saha Verilerine Dayalı Güvenilirlik Kestirim Analizleri Farkları

Sunum Özeti:

Sunum kapsamında, sistem tasarımı aşamasında yürütülmekte olan güvenilirlik tahmin analizleri ile kullanım safhasında saha verisine dayalı olarak hesaplanan güvenilirlik parametreleri arasındaki farkların temel nedenlerine değinilmiş ve başlıca faktörler, içinde bulunan sistem geliştirme fazı dikkate alınarak detaylı bir şekilde açıklanmıştır. Kompleks sistemler için düşük seri üretim miktarlarında saha verilerine dayalı güvenilirlik analiz uygulamaları hakkında bilgi verilmiştir. Son olarak, güvenilirlik analizlerindeki farkların lojistik destek açıdan proje üzerindeki etkisi, endüstriyel bir açıdan değerlendirilmiştir.

Sunumun, Özel Mühendislik faaliyetlerinin endüstrideki uygulamalarına dikkate çekerek, bu kapsamdaki gereksinimler doğrultusunda yürütülebilecek akademik çalışma konularına fikir vermesi açısından faydalı olacağı değerlendirilmektedir.

Katkı Sağlayanlar: Hakan TUNÇEL / ELD Analiz Mühendislik Birimi, Lider Mühendis / ASELSAN A.Ş.

SUNUM TÜRKÇE SALON - A

Konuşmacı:
Pınar AYYILDIZ / Sertifikasyon Mühendisi / SAVUNMA SANAYİİ BAŞKANLIĞI

Elektrik-Elektronik Mühendisi olan Pınar AYYILDIZ, 2008 Mart ayından itibaren Emniyet uzmanı olarak çalışmaktadır. Savunma Sanayii Başkanlığı’nda (SSB), Emniyet alanında Sertifikasyon/Kalifikasyon alanında görev almaktadır.

2008-2016 yılları arasında TAI (Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş) Uçak Grup Başkanlığında Emniyet Mühendisi olarak çalışmıştır. Uçak seviyesi Emniyet Analizleri ve çoğunlukla yazılım/donanımı yeni geliştirilen ekipmanların da yer aldığı aviyonik sistemlere ait Emniyet Analizleri hazırlamıştır. T-38, C-130, A-400M, C-160, F-16, HÜRKUŞ gibi projelerde tecrübe edinmiştir. Güvenilirlik, Bakım, Yazılım Emniyeti, DO-254, DO-200A, DO-178B, Hata gözden geçirme, Uçuş testlerine hazırlık süreçlerine Emniyet Uzmanı olarak destek sağlamıştır.

Ocak 2016 tarihinde ise; yine emniyet alanında Sertifikasyon/Kalifikasyon uzmanı olarak STM AŞ’de çalışmaya başlamıştır. Şu an Savunma Sanayii Başkanlığı’nda, Kalifikasyon/Sertifikasyon alanında askeri hava araçları kapsamında Emniyet Uzmanı/Emniyet Panel Koordinatörü, Proje Sertifikasyon Koordinatörü olarak çalışmaktadır.

Sunum Başlığı:
Sistem Seviyesi Yazılım Emniyeti Süreçleri ve Yazılım Emniyeti Analizleri

Sunum Özeti:

Hava araçları tasarım süreci boyunca, kazalara sebep olabilecek tehlikelerin belirlenmesi ve kabul edilebilir seviyeye çekilmesi uçuş emniyetinin sağlanmasına katkı sağlar. Teknolojinin gelişmesi ve yazılımın hava araçlarında büyük oranda kullanılmasından dolayı yazılım kaynaklı tehlikeler de git gide artmaktadır. Geleneksel emniyet analizlerine farklı bakış açıları geliştirilmesi tehlikelerin belirlenmesinde önemlidir. Bu sunumda; emniyet kritik yazılımlara yönelik, tehlikelerin belirlenmesi amacıyla izlenebilecek sistem mühendisliği yaklaşımları, emniyet bakış açısı, alınan dersler ve yazılım emniyetine yönelik örnek analizler yer almaktadır. Sadece kritik yazılımlar için değil, görev amaçlı kullanılan yazılımlar için de geçerlidir.

SUNUM TÜRKÇE SALON - A

Konuşmacı:
Müjdat ASLAN / Sistem Emniyeti ve RMT Ekip Lideri / TEI A.Ş.

Müjdat Aslan 1990 yılında Sinop Ayancık’ta doğmuştur. 2013 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi Uçak Mühendisliği bölümünden mezun olmuş ve TUSAŞ Motor Sanayii Pistonlu Motorlar Tasarım Müdürlüğü’nde Sistem Emniyeti ve Güvenilirlik Mühendisi olarak çalışmaya başlamıştır. 2017 Yılında TEI bünyesinde Sistem Emniyeti ve RMT ekibi kurulma süreci sorumlusu olarak çalışmış ve Tasarım Bütünlüğü ve Uçuşa Elverişlilik Kıdemli Takım Liderliği’nde Sistem Emniyeti ve RMT Mühendisi olarak çalışmaya devam etmiştir. 2019 yılı itibariyle de Sistem Emniyeti ve RMT Teknik Lideri olarak TEI’deki görevini sürdürmektedir. Anadolu Üniversitesi İnsan Kaynakları Yönetimi okuyan Müjdat ASLAN psikoloji, grafoloji ve roman yazarlığı hobilerine sahiptir.

Sunum Başlığı:
FRACAS Süreci İle Sistem Emniyeti Değerlendirmesi (SSA) Çıktılarının Güncellenmesi ve İyileştirilmesi

Sunum Özeti:

Hata Raporlama ve Düzeltici Aksiyon Sistemi (FRACAS) ürün testleri veya saha operasyonları sırasında yaşanan arızaların/hataların raporlandığı sistemdir. FRACAS süreçlerinden elde edilen veriler ilgili ürünün Sistem Emniyeti Değerlendirmesinde güncellemeler gerektirebilmektedir. Bu güncellemeler bir sonraki ürün tasarım süreçlerinde yürütülecek Emniyet Değerlendirmelerine de girdi olabilmekte ve analiz süreçlerini iyileştirmektedir. FRACAS süreçleri ile beslenmeyen ve yaşamayan Emniyet Değerlendirmeleri havacılık sektöründe sürekli uçuşa elverişlilik ihtiyacının garanti altına alamayacaktır. Özellikle emniyet kritik sistemler özelinde test ve saha verileri güvenilirlikten emniyete sağlanan en değerli girdiler olarak değerlendirilmektedir. Gerçek üründen elde edilen tahmini olmayan bu veriler sayesinde ürünün hem güvenilirliği hem de emniyeti sürülebilir kılınabilmektedir.

FRACAS sayesinde elde edilen verilerin işlenmesi ve doğru anlamlandırılması da bir o kadar önemlidir. Bazı arızalar emniyeti etkilemez iken güvenilirliği ciddi anlamda etkileyebilmekte, bazı arıza türleri ise güvenilirliğe etkisi yok iken emniyet açısından kritik olabilmektedir. Bu sunumda FRACAS süreci ile Emniyet Değerlendirme süreçleri arasındaki ilişki sunulacak ve FRACAS verilerinin anlamlı veriler haline getirilmesine ilişkin özgün yöntemler aktarılacak.

SUNUM TÜRKÇE SALON - A

Konuşmacı:
Onur ARKAN / Kıdemli Sistem Emniyeti ve RMT Mühendisi / TEI A.Ş.

Onur ARKAN 1987 yılında Kırklareli/Babaeski’de doğdu. Lisans derecesini 2009 yılında Atatürk Üniversitesi Makina Mühendisliği bölümünde, Yüksek lisans derecesini 2018 yılında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Havacılık Bilimi ve Teknolojileri bölümünde tamamladı. Mezuniyetinin ardından, 2010 ile 2014 yılları arasında Ankara’da çeşitli mühendislik firmalarında çalıştıktan sonra, 2014 yılında TUSAŞ Motor Sanayi Pistonlu Motorlar Tasarım Müdürlüğü bünyesinde Entegre Lojistik Destek (ELD) Mühendisi olarak çalışmaya başladı. 2018 yılından itibaren de yeni kurulan Tasarım Bütünlüğü ve Uçuşa Elverişlilik Kıdemli Takım Liderliği’nde Kıdemli Sistem Emniyeti ve RMT Mühendisi olarak çalışmaya devam etmektedir. Aynı zamanda Eskişehir Teknik Üniversitesi Uçak Gövde Motor Bakım bölümünde doktora eğitimini sürdürmektedir.

Sunum Başlığı:
Bir İnsansız Hava Aracı Motorunda Kullanılan Türbin Giriş Sıcaklığı Sensörlerine Ait İdeal Bakım Aralığının Güvenilirlik Merkezli Bakım Metodolojisi Kullanılarak Belirlenmesi

Sunum Özeti:

Çoğu zaman motor test süreleri ömür analizlerini yapabilmek için yeterli arıza sayısını çıkaracak uzunlukta olmamaktadır. Bu sebeple Ömre bağlı bir hata türü olan parçalar için daha önceden belirlenen önleyici bakım görevlerinin, sahadan gelen veriler ile tekrar gözden geçirilme ihtiyacı bulunabilir. Bu çalışmada da bir insansız hava aracı motoru üzerinde kullanılmakta olan türbin giriş sıcaklığı (TGS/TIT) sensörleri için, daha önceden belirlenen bakım değişim aralığının, ideal değişim aralığını çekilmesi için izlenebilecek yolların neler olduğu anlatılmıştır. Belirlenen yeni bakım aralığının sisteme kattığı hem operasyonel hem de mali kazançların neler olduğu gösterilmiştir.

Katkı Sağlayanlar: Müjdat ASLAN / Sistem Emniyeti ve RMT Ekip Lideri / TEI A.Ş.

SUNUM TÜRKÇE SALON - A

Konuşmacı:
Doç. Dr. Müjdat TOHUMCU / Makine Mühendisliği Bölümü Yarı Zamanlı Öğretim Üyesi / Bilkent Üniversitesi

1976 Yılında ODTÜ Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü’nden mezun oldu. Yüksek Lisans ve Doktora çalışmasını aynı bölümde tamamladı. Bu çalışmalar sırasında ODTÜ’de asistan ve öğretim görevlisi olarak görev yaptı. 1986 yılında akademik hayattan ayrılarak, 1986-1989 yılları arasında ASELSAN’da Avionik ve Savunma Sistemleri Mühendisi olarak, daha sonra da 1989-1992 yılları arasında ROKETSAN’da Tasarım Mühendisliği Müdür Yardımcısı olarak çalıştı. 1993 yılında TÜBİTAK SAGE’de (Savunma Sanayi Araştırma Geliştirme Enstitüsü) Enstitü Müdür Teknik Yardımcısı olarak göreve başladı. 2004 yılında Enstitü Müdürlüğü görevini devraldı ve Kasım 2011’e kadar bu görevi sürdürdü. Bu süre içerisinde Enstitü, başta Hava Kuvvetleri Komutanlığı ihtiyaçlarına yönelik olmak üzere, birçok yüksek bütçeli ve ileri teknolojili projeye imza attı. Kasım 2011’de emekli olarak görevi bıraktı. 2012 yılından beri Bilkent Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü’nde Yarı Zamanlı Öğretim Üyesi olarak şu dersleri vermektedir:

  • ME 102 Introduction to Systems Engineering
  • ME 481-482 Mechanical Design I-II (Sanayi Odaklı Bitirme Projeleri Dersi)
  • ME 582 Fundamentals of Design for Reliability

Sunum Başlığı:
Gerçek Yaşamdan Bir Örnek Eşliğinde Ürün Güvenliği Kavramlarının Tartışılması

Sunum Özeti:

Bu sunum sırasında gerçek yaşamdan alınmış bir örnek eşliğinde Ürün Güvenliği konusu ile ilgili değişik kavramlar tartışılacaktır. Sunumdan daha çok dinleyicilerin de katkı yapacağı bir tartışma ortamı yaratılması amaçlanmaktadır. Tartışmadan yararlı sonuçlara ulaşılabilmesi açısından gerekli yönlendirmeler sunucu tarafından yapılacaktır. Bu sayede klasik bir ürün geliştirme sürecinin aşamaları ve bu süreçte rol oynayan aktörler ve bunların ürün güvenliği açısından yapabileceği örnek hatalar jenerik olarak tartışılacaktır.

SUNUM TÜRKÇE SALON - A

Konuşmacı:
Prof. Dr. Serkan ERYILMAZ / Rektör Yardımcısı / Atılım Üniversitesi

Prof. Serkan Eryılmaz halen Atılım Üniversitesi araştırmadan sorumlu Rektör Yardımcısı olarak görev yapmaktadır. Avrupa Güvenlik ve Güvenilirlik Kuruluşu, sistem güvenilirliği teknik komite eş başkanlığını yürütmektedir. IEEE Transactions on Reliability dergisinde Asosiye Editor olarak yer almış olup halen IISE Transactions-Quality & Reliability Engineering dergisinde alan editörü olarak görev yapmaktadır. Araştırma alanları güvenilirlik mühendisliği, uygulamalı olasılık ve stokastik modelleme olan Profesör Eryılmaz’ın bu alanlarda yayınlanmış 150’den fazla uluslararası yayını ve yayınlarına verilmiş çok sayıda atıf bulunmaktadır. 2017 yılında “Yöneylem araştırmasında stokastik modeller/süreçler alanında sistem güvenilirliği konusundaki uluslararası düzeyde üstün nitelikli çalışmaları” nedeniyle TÜBİTAK Bilim Teşvik Ödülüne layık görülmüştür.

Sunum Başlığı:
Güvenilirlik Mühendisliğinde Optimizasyon

Sunum Özeti:

Güvenilirlik optimizasyonu; belirli bazı koşullar ve kısıtlar altında daha güvenli ve verimli çalışan yüksek güvenilirliğe sahip sistem tasarımı ile ilgilidir. Sistem güvenilirlik optimizasyonu, güvenilirlik ile maliyet arasında bir denge kurulması ile ilgili olduğundan özel bir öneme sahiptir. Bu sunumda en yaygın olarak karşılaşılan bazı güvenilirlik optimizasyon problemlerinden bahsedilecek ve bu problemlerin tasarımdaki önemi vurgulanacaktır.
>

Konferans programı sayfası sürekli güncellenmektedir.
Konferansla ile ilgili bilgilendirme ve güncellemeleri SPAC Danışmanlık TWITTER hesabından da takip edebilirsiniz.

İletişim

ARDC Regional – Ankara HBM Prenscia – SPAC Mühendislik ortak çalışmasıdır.
 

SPAC Danışmanlık Logo

  • ODTÜ Teknokent, Silikon Blok, Zemin-19, Çankaya, Ankara
  • +90 312 210 13 94
    +90 312 210 14 11